Time of our life

6 november 2013 - Cleveland, Australië

Joeehhoooee,

Waar waren we gebleven... Dus maandag kreeg Jack een nieuwe timingbelt (distributieriem). Daarna zijn we met de Ferry naar Crescent Head doorgetrokken, en zijn daar (na een zeer hobbelige maar dan ook zeeeeer hobbelige weg) op een rustig en leuke camping toegekomen met zicht op zee. Volgende dag met een IJSkoude douche de dag begonnen, goed wakker allebei :), en zijn naar Hat Head gegaan, daar wat gechilled op het strand en wat gesnorkeld. Adri heeft flink tunnels gegraven hahaha cute, isn't it.... In de namiddag zijn we naar een camping gegaan waar de kangoeroes gewoon om je heen lopen, de max!
Na Hat Head zijn we naar Nambucca Heads doorgetrokken, waar we de Captain Cook Lookout hebben gedaan en waar we de 'V-WALL' hebben bezocht. De V-wall is een soort muur van allemaal rotsblokken aan de zee, waar je geschilderde 'memoirs' van jonge mensen en reizigers op kunt lezen of gewoon je naam op schilderen, althans als je je eigen verf en borstel meeneemt, wat we niet op voorhand wisten dedju ;). Dus dan maar naar de rotsblokken gekeken waar andere mensen mooie...en minder mooie.. dingen hadden opgeschilderd...

Hebben ook Dorrigo National Park gedaan, was echt de moeite!! Het is een zeer groot 'rainforest' met rond de 120 vogelsoorten. We volgden daar onder andere the Walk with the Birds Track, en effectief, het leken wel honderden vogeltjes, superleuk om te horen maar supermoeilijk om de vogels te vinden, laat staan een foto van te trekken haha. Op onze weg hebben we een python gezien. Reusachtig beest, lag wat te chillen in het zonnetje... In de zoo hoop je dat hij beweegt en iets zots doet, maar op dat moment hoop je toch dat hij daar gewoon rustig blijft liggen ;). Vlug wat foto's getrokken en nog eens goed bestudeerd, en dan doorgewandeld (deel van de tocht erna ging precies toch stukje rapper haha). Op het eerste stuk van de tocht hebben we trouwens kunnen schommelen op een tak van een boom (zie foto's), beetje gek maar vree wijs!

Ondertussen zitten we aan donderdag, toen waren we in Coffs Harbour. Zijn naar the Muttonbird Island geweest. Leuk klein eiland met een korte stijle helling, eenmaal je die helling hebt overleefd, heb je een mooi uitzicht op andere kleine eilandjes en heb je een lookout waar je ook whales kan spotten, helaas, niks gespot...
Na het eiland (en om de teleurstelling dat we geen whales gezien hebben te verminderen), hebben we onszelf getrakteerd op een grote portie lekker verse fish & (waarschijnlijk iets minder verse) chips, yummieee ;)
Zaterdag zaten we op een camping met een zwembad, goed van geprofiteerd natuurlijk en een heeeerlijk ochtendzwemmeke gedaan, living the good life zeker??:). Na onze plons hebben we de 10 mile beach 4WD track gedaan in het Bundjalung National Park van Shark Bay tot Black Rocks en terug (jammer genoeg was er een deel onbereikbaar geworden door een storm). Super cooool trouwens en volop genieten om aan de zijkant van Jack te hangen als de andere rijdt op het strand!
Na de 4WD tocht reden we naar Lennox Head, Char zat eindelijk ook eens aan het stuur. Goed half uur aant rijden, muziekske aan, samen zingen, tot BAAAMMM, de band ontplofte.... Verschietachtig en gevaarlijk, (terwijl Adri bleef zeggen, neen correctie: hij dacht dat hij t zei, maar het trok toch meer op schreeuwen: "RUUUSTIG RUUUUSSSTIG, REMMEN REMMEN REMMEN RUSTIG RUSTIG" haha) maar zijn veilig langs de kant van de Highway kunnen stoppen. Char hield het verkeer in de gaten en was wat innerlijk aan het jammeren omdat die band net moest ontploffen wanneer zij net (voor de eerste keer voor verdere afstand) reed, terwijl Adri de band verving. Wat bleek?, de reserveband (cheap bandje, die zelfs al eens gerepareerd was) zat linksvanachter, en de linkerachterband zat op de plaats van het reservewiel aan de koffer... Logisch dat we dus vroeg of laat klapband hadden.. Nu ja, alles is ok, we rijden weer en Jack heeft geen overgebleven letsels ;)

Zondag hebben we een zalige stranddag gehad, hebben elk een surfplank gehuurd en middagje gesurft. Hebben ook op dezelfde golf samen kunnen surfen, H-e-e-e-r-lijk !! Waren alletwee zooo gelukkig, samen surfen, spelen op het strand, ijsjes eten, .... Top top top! S avonds een goeie 'meatpie' gegeten om die schitterende dag af te sluiten!;)

We hebben maandag (zaten vanaf dan voor drie dagen in Byron Bay) met onze bodyboards heeeeel veel gespeeld in de zee (bodyboard is zo een kleine plank waar je op ligt, en waarmee je mee met de golven glijdt). De zee was goed wild, zalig voor met de bodyboards dus! Superveel gelachen met elkaar, grappig zicht als de andere gelijk een klein kind dolgelukkig in de zee op een bodyboard speelt...;)
Dinsdag bijna een hele dag 'slecht' weer gehad, hebben Byron Bay beetje verkend, daar een theetje gedronken, dan wat geshopt, en op camping spelletjes gespeeld en de dag afgesloten met een mooie strandwandeling.
Woensdag hebben we een Sea Kayak Tour gedaan, waarbij we dolfijnen konden zien van vrij dicht in het water, COOOL. Hadden wel wat pech met het weer (enorm veel wind) waardoor we niet ver mochten gaan met de kayak en dus ook niet dichter bij de dolfijnen mochten gaan.. Kayak op zich was wel zeer leuk, op de golven gaaaan enzo :)!

Donderdag richting Brisbane vertrokken, tussenstop gemaakt in Nimbin, dé hippie stad. Hebben daar het museum bezocht, beide ons leukste museum ooit haha. PEEEAAAACCEEEE AND LOVE MATE! Zalige sfeer in het stadje, overal regenboogkleuren, versierde muren, gelukkige mensen, rare mensen, highe mensen, en geniepige fluisterende mensen (...Do you want cookies?weed?hash?...). Haha
Na Nimbin zijn we doorgereden naar Burleigh Head en Surfers Paradise waar we weer heeerlijk hebben kunnen relaxen en spelen in de zee. Slappe lach krijgen en vechten met elkaar in de golven, verliefder dan ooit zijn en elk "ne grote pot frozen yoghurt" opsmullen..'wa wilt ne mens nog meer?;)'.
Nacht van vrijdag op zaterdag nog eens wild gekampeerd om wat centjes te sparen. Zaterdag vroeg opgestaan om naar Brisbane te gaan, lap, auto start niet en maakt een raar "tiktiktiktiktik" geluid. Wat nu?? Gewoon platte batterij hopelijk... Eens vragen aan die marginale meneer met zijn getunede auto en caravan, die zal wel wat van auto's kennen :). Hij wist het direct!, onze startmotor was kapot.. Hij kroop onder onze auto, bonkte een paar keer met een hamer op de motor, maar de auto weigerde te starten.. Shit.. Ondertussen kwam er een Australische Zuid-Afrikaan bijstaan, die vroeg of het niet gewoon de batterij was die plat was. 'Neeneen, kan niet, ik herken dat probleem, tis de startmotor' zei onze margi autokenner. Nog een derde meneer kwam ons ook hulp aanbieden, en begon mee te babbelen over de mogelijke redenen en oplossingen voor onzen Jack.. Stephanus (de vriendelijke zuid afrikaan) heeft dan maar een garagist gebeld, en die ging komen kijken en de startmotor komen vervangen (+/- 450dollar). Pfff alweer een grote kost. Niet leuk. We moesten half uurtje wachten en dan ging de garagist er zijn. De marginaal was ondertussen in zijn caravan gekropen en Stephanus bleef in de buurt in zijn auto zitten en rondbellen, tot hij bij ons kwam en zei dat hij bijna zeker wist dat het de batterij was en niet de startmotor.. Toch eens checken of het niet de batterij is... Startkabels uitgehaald en vroooeemmm onze Jack startte weer, joepieee geen 450dollar, het was gewoon een platte batterij :)!!!! Stephanus, onze held! (En niet de marginale autotuner..die wel zeer vriendelijk was). Haha, dolgelukkig alletwee dat het gewoon de batterij was, vertrokken naar Brisbane :)

In Brisbane met Hanne en Sander afgesproken (vrienden uit Belgie). Samen nachtje gekampeerd en zondag samen Brisbane bezocht. Grooote stad, maar toch supergezellig :). Het was een snikhete dag, maar hebben er allevier echt van genoten. Nog een nachtje samen gekampeerd, lekkere bbq gegeten, yummieee. Maandag alletwee onze eigen route terug genomen. Wij (dankzij tip van H&S) naar MOVIEWORLD gegaan, pretpark van Warner Bros, met ZAAAAAALIGE rollercoasters (de superman, de scoobydoo scarycoaster, de batwing rollercoaster, .....), gegild als een klein kind (Charlie dan toch), beiden dolgelukkig! Dinsdag zijn we naar Wet 'n Wild gegaan, een waterpretpark naast movieworld, het zotste waterpretpark dat we beiden ooit al hebben gedaan hahaha whaaaatttt. Een buis waar je wordt afgeschoten en overkop gaat, de kamikaze -waar je met twee in een band superstijl in een u-vormige baan gaat-, een trechter vormige waterbaan, .... Leuke dag gehad, en alweer gespeeld als kindjes haha ;). Rond drie uur uit het waterpretpark gegaan om vlug terug naar movieworld te gaan om daar nog eens de superman en de green lantern rollercoasters te doen hahaha, we hebben een vippas voor het hele seizoen wat vreemd genoeg veel goedkoper uitkomt dus moesten daar van profiteren heeee ;)

Vandaag, woensdag 6 november, hebben we een trip geboekt naar Moreton Island voor vier nachten, zijn daar tot maandagnamiddag! Kijken er superhard naar uit. Eiland staat bekend om zijn prachtige natuur, zalige 4WD tours, mooie stranden en views, snorkel en duik mogelijkheden, enzovoort. Het eiland lijkt op Fraser Island (1 van de bekendste, misschien wel hét bekendste eiland van Australie.. Het is het grootste zandeiland ter wereld), maar Moreton Island is een pak minder toeristisch, en ook practisch niet 'aangetast' door het toerisme in tegenstelling tot Fraser (waar je naar het schijnt ook frequent hordes van 4wd tours tegenkomt enzo)... Dus goeie keuze denken we !;) Gaat een prachtige uitstap worden, zijn we nu al zeker van :)!!

Opnieuw, bekijk de foto's, zij tonen meer dan onze woorden :)!
Helaaaaas nog niet gelukt om fotos op blog te krijgen. Maar doen ons uiterste best om ze er raprapraprap op te krijgen :)... (Na Moreton Island dus)..!!!

Peace and love
Charliano

1. Stephanus:
    6 november 2013
    I knew it was your battery that was platt.
    Jullie hoeven voor mij geen reisverhalen meer te schrijven hoor... en nu voor de laatste keer: ik ben NIET, ik herhaal NIET, jaloers.
  2. Mamsie:
    Mooi!!!
    Heel veel plezier op Moreton Island, dit wordt genieten aan 150%...
    in afwachting op de fotoooooooooooooooooooooo's, een dikke zoen en knuffel
  3. Jeannine:
    6 november 2013
    jullie zijn heel gelukkig dat lees ik in ieder regeltje dat jullie schrijven dat is vast heel erg genieten , ben blij weer iets te lezen van jullie
    zoentje uit gentbrugge
  4. Mimi:
    7 november 2013
    dag schattekes,
    t'was de moeite, om het lange verhaal te lezen.amaai!!!!!
    nog heel veel kinderlol en verrijkende mooie belevennissen.
    warme knuffel en dikke zoen van mimi en opa
  5. Lizzie:
    8 november 2013
    Dju toch, de verliefdheid spat ervanaf, ik kan het bijna niet aan, haha.
    Die Australische beachwedding gaat er toch nog komen precies ;)
    Veel speelplezier cuties!!
  6. Evarzwijntje:
    9 november 2013
    Verliefde tortelduifjesss ;D
    klinkt zalig! zo genieten!! Speel nog maar veel als kleine kindjes en genieten van het onbezorgde leven!!
    als er een beach wedding komt EIS ik een uitnodiging!!
  7. Opa.:
    12 november 2013
    Hey jullie gelukzakjes, heb genoten bij het lezen van jullie gevarieerde avonturen, doe zo voort en zo verder en vergeet niet bij autopech mij te bellen, kom onmiddellijk af ;-) groetjes Opa xxx