Tasmania!

27 februari 2014 - Melbourne, Australië

Halloooo

Net terug van Tasmanie, prachtig, fantastisch, waaaw.

Maar eerst nog even vertellen over de weken ervoor. Na Kangaroo Island hebben we een paar dagen in Port Noarlunga doorgebracht, waar we hebben gevist (haha ja, zoals elke Australier hebben we een vislijn aangeschaft), gesnorkelt en van de jetty gesprongen.
26 januari, Aussie Day, hebben we in Adelaide city doorgebracht, picnic in het zonnetje in een park en 's avonds vuurwerk (van de zelfde makers die voor het Sydney NYE vuurwerk zorgen, zonder overdrijven 1 van de zotste die we ooit gezien hebben).
De dagen erna hebben we in de limestone regio van south australia doorgebracht. Zo hebben we een 4WD track gedaan in Little Dip Conservation Park bij Robe, was super en lang geleden dat we dit gedaan hebben. Het was een soort coastal dune track, dus we reden veel op het strand naast de wilde zee en rotsen in het water, zalige uitzichten! Hebben daar ook op een moeilijk stuk eventjes vastgezeten, maar dat hoort er bij ;)
Dag erna zijn we dicht bij Beachport in het Canunda NP gaan wandelen, aangenaam weertje en prachtige omgeving. De wandeling liep langs de coastline, dus hadden fantastische views over cliffen en rotsen naast en in de zee.

Op de terug weg naar Victoria zijn we via Mount Gambier gereden. Daar hebben we the Blue Lake bezocht, en de naam is in dit geval eeeeecht waar, het is puur en fel blauw, iets apart. Hebben daar ook een paar caves en sinkholes bezocht die de moeite waren om een kijkje te nemen.
Voor we de ferry richting Tasmanie namen, zijn we een paar dagen in Torquay (begin Great Ocean Road) gebleven om te surfen, super leuk!
Op 9 februari, Char's verjaardag, gingen we normaal skydiven maar deze is niet doorgegaan omdat er veel te veel wind was. Superjammer, dus we zijn dan beginnen zoeken naar een andere leuke verjaardagsactiviteit, bv een bootje huren of gaan waterskien... Maar niks ging door die dag door de wind. Zijn dan een eindje beginnen rijden naar Geelong, en hebben dan in het visitor center naar mogelijke activiteiten gevraagd... Zegt de meneer van het visitor centre (na we gezegd hadden dat we normaal gingen skydiven en dus iets anders ZOT wouden doen) dat we het wolmuseum konden bezoeken, het had drie verdieping mét airco waaw... Hahahaha. Niet dus.. Ok, zijn andere voorstellen: cinema, shoppingcenter, in de schaduw van de botanic gardens gaan zitten, en toch echt het wolmuseum.... Aaaaaaah, konden niet rap genoeg weg zijn daar haha. Hebben dan zelf een waterpretpark in de buurt gevonden, waar we een zalige middag hebben gehad. 'S avonds een romantisch etentje in hartje Melbourne en de volgende dag de ferry naar Tassie!

10 februari, op de Spirit Of Tasmania, hebben we nog vlug wat onze trip verder voorbereid en meegedaan met de disco bingo haha. Leuke maar lange trip (auto inchecken begint rond 7u en je komt in Devonport in Tassie aan om 18u).
Aangekomen op Tassie, beetje suf van de reis, zijn we iets gaan eten en dan doorgereden naar een kampeerplek. Klaaar voor onze trip wooohoow!

Onze eerste Tassiedag begon met the Craddle Mountain en het Dove Lake. Hebben een stukje van The Dove Lake Circuit gestapt en daarbij hebben we de helft van de walk van Hansons Peak erbij genomen, prachtig zicht over het lake en de top van de Craddle Mountain. Het was ook een super dag, volle zon met een koel briesje, heerlijk!
Volgende dag was het qua weer een mindere dag (bewolkt en wisselvallig) maar dit hield ons uiteraard niet tegen om de Craddle Mountain Summit walk te doen, een 12.7 km lange wandeling (lees beklimming) op en rond de 1545m hoge Craddle Mountain, een heeerlijk wandeling, lastig maar meeeer dan de moeite! Na 6u15m wandelen, kwamen we terug toe aan onze Jack. Moe maar voldaan :)! Na de wandeling zijn we doorgereden naar Lake St Claire, via Queenstown, en hebben daar overnacht.

Vroeg opgestaan en opnieuw een grote wandeling voor de boeg, de Mount Rufus Summit walk, rondom Lake St Clair. De wandeling begon met een "gewone" boswandeling en begon dan langzamerhand te stijgen en hellen richting de top van de Mount Rufus, net als we begonnen aan de beklimming van de berg, begon het nu toch wel niet net te regenen zeker, dju spijtig! Aangekomen op de top (beetje nat en beetje koud) kregen we een super uitzicht, praaachtig! Helaas moeilijk vast te leggen hoe prachtig, zeker wanneer het zo een donkere dag is...

Onze valentijnsdag hebben we in de hoofdstad Hobart doorgebracht. Daar het Museum of Tasmania & Art Gallery bezocht en 's avonds lekker gaan eten. Volgende ochtend, ondertussen onze vijfde dag al, zijn we in Hobart naar de (wereld)beroemde Salamanca Market gegaan. Een supergezellige markt met overal muzikanten, kraampjes en gingerbeer :). 'S middags zijn we doorgereden naar Cockle Creek (waar de meest Zuiderlijk weg van Australie eindigd). Zondag hebben we daar de Cockle Creek walk gedaan tot South Cape Bay, het Zuiderlijkste punt van Australie.
Daarna zijn we doorgereden tot Kettering, waar we de ferry naar Bruny Island namen.
Op Bruny Island zijn we direct naar South Bruny Island gereden (zalig uitzicht tussen de twee delen Noord en Zuid, je staat letterlijk tussen twee zeeen, baaien) waar we tot Cape Bruny zijn gegaan. Hebben er gewandeld aan de Fluted Cape, een zeer steile wandeling maar met super diepe coastal cliffs en views op de Cape Connella en Adventure Bay. In de late middag hebben we het Noorden gedaan van het eiland en erna de ferry terug genomen. Terug op the mainland van Tassie, zijn we doorgereden naar de Tasman Peninsula.
Op de Tasman Peninsula hebben we genoten van het goeie weer, geschommeld aan een idilisch meertje met zicht op de bergen, .... Hebben er gewandeld in het Tasman National Park, met lookouts en views op Cape Raoul en the Ship Stern Bluff, echt prachtig prachtig prachtig, dit is 1 van de dingen die we onmogelijk kunnen beschrijven in woorden.

Na de Tasman Peninsula was onze volgende stop op The Beeaaauuuttiiiffffuuullll East Coast: the Freycinet Peninsula. Hier hebben we de Mount Amos beklommen, een intense rotsbeklimming tot de top, maar met een f a n t a s t i s c h uitzicht op Wineglass Bay en Coles Bay. Echt meer dan fantastisch. De bergbeklimming zelf was ook super, de dag ervoor had het geregend waardoor het enorm glad lag, soms wel een beetje gevaarlijk, maar dit maakte het nog intenser en avontuurlijker ;)!

Op onze laatste dagen hebben we the Bay of Fires en Mount William National park bezocht en hebben er heerlijke strandwandelingen gemaakt.
De 24e zaten we terug op de ferry naar Melbourne. Het waren onze twee meest intense weken ooit. Prachtige momenten, om nooit meer te vergeven.
We wisten dat Tasmanie prachtig ging zijn, maar het was nog fantastischer dan dat we zelf maar konden hopen.

Standaardzin: Bekijk de foto's

De 25e om 9uur konden we eindelijkkkkk de skydive doen die we normaal op Char haar verjaardag gingen doen.
ZOT ZOT ZOT ZOT ZOT ZOT ZOT ZOT ZOT
ZAAAAAALIG
Het zotste wat we al gedaan hebben, echt fantastisch! Super belevenis!!!

Ondertussen zijn we volop Nieuw Zeeland aan het voorbereiden, want vrijdag de 28e vertrekken we naar daar, tot de 28e maart!! Alweer een suuuuuper vooruitzicht ;).

Zoentjes
Charliano