PARADISE -Moreton Island

12 november 2013 - Noosa Heads, Australië

Net terug van het paradijs, Moreton Island. A M A I,     P R A C H T I G G G

Hebben in de vijf dagen die we daar waren heel het eiland gezien. Dus hebben vijf dagen aan een stuk kunnen 4WD'en, zaaaaalig :)
Supertoffe routes doorheen bossen, op en langs het strand, en zelfs soms stukken door de zee wanneer het vroeger dan verwacht high tide was, ...

Op weg naar Moreton Island hebben we een sandboard (gewoon een houten plank eigenlijk met wat wax erop haha) gekocht zodat we dat daar ook konden doen! In het prachtige Desert van het eiland 'slierden' we aan superhogesnelheid de duinen af, de max! Eerst met zijn tweetjes op de plank, daarna alleen en rechtstaand ;).

Hebben vijf dagen genoten genoten gechilled genoten en nog meer genoten. Het grote voordeel van Moreton Island is dat het daar enorm rustig is. We konden kamperen op het strand aan de zee, op 1 van de vele separated campingspots, waar je dan ook volledig zelfvoorzienend moet zijn. Zonsondergang en zonsopgang, prachtige beelden en vooral very romantic ;).

Op onze eerste dag was het wel wat wennen hoe alles in elkaar zat, wat is waar? en "hoe gaat dat hier allemaal in zijn werk met die tijden?" enzovoort. Bij het toekomen was het bijna high tide waardoor we onze Jack verplicht langs de kant moesten parkeren op een camping en wachten tot de high tide weer weg was om verder te kunnen rijden. Die dag hebben we het eiland te voet verkend (althans dat stuk van het eiland). Tegen wanneer we terug bij jack waren, was het plots al 4u30 later, waaaw, ferm 'gestrandwandeld' blijkbaar haha. Hebben pro-snorkelgerief aangekocht en hebben het uiteraard direct uitgetest aan de kleinere wrakken van het eiland, in het ondiepe water. Supergoed gerief!
Volgende dag gingen we naar de grote en gekende wrakken om te snorkelen, helaas kreeg Charly halfweg een kleine paniekaanval door de donkere en onzichtbare bodem en de vele veele veeeele vissen rondom haar, waardoor ze teruggekeerd is :). Geen zorgen, de dag erna is ze met het bodyboard tot aan het wrak gezwommen en heeft ze voor de allereerste keer tussen duizend vissen gezwommen zonder schrik. Fantastisch gevoel en prachtig met al die visjes en de zichtbare bodem van de zee! (Char is dus meer bang van diepe donkere zee zonder zichtbare bodem dan van vissen, joepieeee ;))

Hebben alle hoogtepunten van het eiland gedaan, zoals Cape Moreton Lighthouse, Blue Lagoon, Rous Battery, gereden langs het meest Zuidelijke punt van het eiland waar het strand zeer smal is en waar we door de zee moesten rijden, Shark Spit, Nort Point, The Wrecks,....

Was momenteel toch echt het hoogtepunt van ons groot avontuur :)!

PS : alle foto's staan eindelijk onliiiinnneeee!!!!!!!!!!! Van Port Macquarie tot en met nu (Moreton Island)! KIJKEN MAAAAR ;)

1. Snauwie:
    12 november 2013
    haha charlotte tussen de vissen, unieke foto's dat!
  2. Tante Ellen:
    13 november 2013
    Sounds very familiar. Xxx ;-)
  3. Lieve & Peter:
    18 november 2013
    Eindelijk eens tijd gehad/genomen om naar de vele leuke foto's te kijken. We wensen jullie een schitterende reis, vol momenten om nooit te vergeten !
  4. Mimi:
    25 november 2013
    hoe gaat het met reizegers?
    hier gaat alles ok, ik ben herboren lotje.
    Ons huisje is super gezellig geworden!
    soms missen we jullie, maar het gaat vlug over.
    tot wederhoren en geniet maar verder. dikke zoen: mimi, opa