K.I. + fotos van: Granite Gorge, Outback, Canberra, Melbourne, Wilsons Prom, Great Ocean Road, en KI

30 januari 2014 - Beachport, Australië

10 dagen Kangaroo Island, 10 dagen genieten

13 januari namen we 's ochtends de ferry naar K.I. Onze eerste dag hebben we op het gemak de Dudley Peninsula rondgetrokken. Paar mooie lookouts, stranden, voor de verandering nog eens een vuurtoren..., beetje gesnorkeld enzovoort. 's Avonds zijn we met een gids naar de kust gegaan om Little Penguins te gaan spotten. Little Penguins zijn de kleinste pinguins der pinguins, zeer schattige beestjes dus :). We stonden vlak aan de plaats waar de jongen van de pinguins verstopt zaten te wachten op de oudere pinguins om hen te komen voederen. En inderdaad, na geduldig wachten kwamen er een stuk of vijf pinguins aangewaggeld (grappige manier van stappen, en allemaal flink in een rij) naar de kleintjes. Leuke ervaring om te zien van zo dichtbij!

We hadden tien dagen genomen voor het eiland, zodat we echt alles op ons eigen tempo konden doen. Ondanks er veel mensen gezegd hadden dat het druk ging zijn op het eiland omdat het hier zomervakantie is, hebben wij weinig tot geen drukte gemerkt. Zalig rustig zelf :).
We zijn dus begonnen met de Dudley Peninsula, daarna zijn we doorgetrokken naar American River en Kingscote, in beide steden hebben we de belangrijkste bezienswaardigheden gedaan, waaronder de Honey Farm van Kangaroo Island, waar we een zeer lekker honingijsje hebben gegeten ;). Ook zijn we die dag naar Pennington Bay gegaan, een supermooi wit strand, omringd met duinen en hoge ruwe rotsen. De zee was wild, perfect om te bodyboarden (hoge golven die je aan een hoog tempo meesleuren met je plankje) en als heerlijke verfrissing op die warme dag!
De dagen erna hebben we de noordkust bezocht (via the North Coast Road, die op zich al de moeite was met de prachtige views) : Emu Bay, Stokes Bay, King George Beach, Snelling Beach en Western River Cove.
Bij Stokes Bay moet je een pad door rotsen volgen om aan het 'verscholen' strandje te geraken. Het strand is omringd door cliffs en heeft een 'rock-enclosed pool' waardoor het heerlijk rustig is in het water!
 1 voor 1 prachtige rustige witte stranden met helder blauw water. Genieten.
Na the North Coast hebben we the South Coast gedaan. (Normaal gingen we het Westen,waar het Flinders Chase National Park zich bevindt, doen maar door de hitte zagen we het niet zitten om op die dag veel te wandelen). The South Coast is anders dan the North Coast, de zee is er veel ruwer en wilder. Het prachtige Vivonne Bay (ooit genomineerd of uitgeroepen tot mooiste strand van Australie) is een lang, curved, sandy beach, perfect voor wandelingen, surfen en bodyboarden. Op de allerheetste dag waren we in het Seal Bay Conservation Park om een tour te boeken om de Seals van dichtbij te zien. De gids raadde het ons af om die dag te gaan, het was immers 55 graden op het strand... Hebben dan maar afgesproken dat we de dag erna gingen terugkeren. Ondertussen hadden we enorm nood aan verfrissing en zijn we naar de baai ernaast gegaan om afkoeling te zoeken in de zee. Er was veel wind, dus de zee was weer wild, waardoor we weer goed konden bodyboarden. Plots : drie wilde seals vlak bij ons in de zee. Ook aan het spelen in de golven :). Echt praaachtig en super om te zien, super speelse beesten, af en toe met hun hoofdje boven water kijken of we niet te dicht komen, en dan weer duiken en verderspringen in de golven. Hebben ze een half uur gevolgd (waren erna doodop haha, een half uur sprinten en zwemmen om die verdomd rappe beesten bij te houden, maar het was zeeeeeker de moeite). Dus de volgende dag moesten we ook geen geld meer uitgeven aan een gids om ons de seals te laten zien, want wij hadden ze het dichtst dat maar kan meegemaakt :)!

De dagen erna was het weer wat koeler (30° in plaats van 40°), en konden we naar Flinders Chase National Park gaan. Daar hebben we the Famous Remarkable Rocks en The Admiral Arch bezocht. Die kan je op de foto's zien, moeilijk om te beschrijven ;).
Bij The Admiral Arch -een magnifieke 'archway' die door de jaren heen door de zee en de wind zo is gevormd- hebben we opnieuw superveel seals kunnen zien, ze lagen te luieren op de nabijliggende rotsen, of te spelen in de rockpools of de zee.

Om onze fantastische eilanduitstap af te sluiten zijn we naar een Winery geweest om heerlijke wijntjes te drinken/proeven met een nog heerlijkere kaasschotel. Dit allemaal met een fantastisch 180° zicht op de East Cove en omgeving, z a l i g.

Ondertussen reeds een weekje back on the mainland en trekken we nog wat verder in South Australia.

Tot de volgende!

Charliano

1. Jeannine:
    29 januari 2014
    een woord !!!! PRACHTIG !!soms denk ik dat jullie alleen op de wereld zijn, en de foto's onder water zijn echt schitterend, charlotteke haar is nog blonder geworden, ze kijken ginder vast hun ogen uit naar zoveel schoonheid zo te zien gaat de reis volledig naar jullie zin, genieten dus nog enkele maanden , ik tel af liefs omake