First week

11 oktober 2013 - Anna Bay, Australië

Hi mates!

Ondertussen weekje verder, en alles begint in orde te komen. Hadden nog wat administratie te doen, zoals een bankrekening openen en een medische verzekering in orde maken..., maar dit is nu eindelijk in orde waardoor we verder kunnen trekken. Onze trip kan eeeecht beginnen :)

In die week hebben we natuurlijk veel meer gedaan dan enkel de nodige administratieve zaken in orde maken!
Zoals in het vorige blogbericht zijn we het eerste weekend naar Bondi geweest, een enorm toeristisch strandstadje... Wel leuk om het allemaal eens te zien, zoals de opnames van de Bondi rescue op het strand (hou het programma maar allemaal in de gaten want we komen er op hoor ;) hahaha)
Vanaf zaterdagavond hadden we onze 4wd (onze '4x4', Jack). Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken naar de Blue Mountains, waarvan onze eerste kleine stop in Jellybean Pool was, een klein riviertje/meertje in mooie natuur. Na daar wat gerust en genoten te hebben, zochten we onze camping op. Op de weg naar de camping zijn we een box (die op het dak van onze auto staat, met een waterdicht tentzeil en een waterbydon op) verloren. Blijkbaar hadden de vorige eigenaars dit dus níet goed bevestigd op het dak. We waren er ons echter niet van bewust, tot het moment dat er een auto naast ons kwam rijden en luid riep dat we iets verloren waren. Zijn dan maar gauw gestopt langs de kant van de weg, en nog geen halve minuut later stopte een tweede auto om te zeggen dat we een grote box verloren waren en ze het in hun voortuin hadden gezet. Mooi voorbeeld van hoe vriendelijk ze hier zijn en hoe de mentaliteit hier is, super aussies :)

Aangekomen op de camping, moesten we een goed plekje uitzoeken voor onze auto, want de jeep moet, liefst, echt plat-horizontaal staan zodat we recht in de tent liggen... Niet verwacht, maar het ging heel vlot om onze tent op te zetten :). Jullie kunnen de foto's bekijken hier op de blog van onze 'car house'. Op de camping merkten we dat we in het vervolg rekening gaan moeten houden met het feit dat het hier nog enorm rap donker wordt (vanaf 19:00 is het donker, zal tegen de zomer wel verlaten). Ons ritme zal dus wat anders zijn, vroeg opstaan en vroeg slapen :)

Maandag hebben we de Cliff Top Track en Grand Canyon Track gedaan in Blackheath in The Blue Mountains. Op weg naar het park hebben we onze eerste kangoeroe van de reis gespot. Een enorm gespierd beest, jawadde... Hebben er een foto van getrokken! De wandelingen waren prachtig. Mooie uitzichten, mooie natuur, leuke vogels, prachtige valleien, watervallen, krekels die wel heel heéél luid kunnen 'krekelen'.. Je voelde je er zo vrij en werd echt soms stil van het landschap. De canyon track was langs een riviertje en precies in Jurassic Park, (we moesten ook een ijzeren hekken passeren omdat de track soms wordt afgesloten bij te groot brandgevaar) het was jungle achtig met allemaal nieuwe dierengeluiden en leuke vogels. Gedurende de wandelingen hebben we op zijn minst 20000 trappen gedaan, lastig....maar goed voor de conditie ;)
Daar hebben we ook nog een Belgisch koppel leren kennen die ook hun toer zijn gestart in Sydney.
Dinsdag zijn we naar Katoomba in de Blue Mountains gegaan, en daar hebben we de bekende 'the three sisters' rocks bezocht. Door Charlie haar hoogtevrees hebben we toen niet de wandeling kunnen doen zoals gepland, maar hebben we toch een andere mooie route gedaan naar de Katoomba cascades en falls. De nachten waren ijskoud, hebben niet zo goed geslapen doordat we lagen te bibberen. Volgende dag zijn we dan maar een lekker warm donsdeken gaan kopen in de K-Mart (die winkel was echt onze ontdekking van de dag haha).

Savonds zijn we naar North Ryde gereden en hebben we op een superchique (voor onze normen toch;)) camping overnacht. Woensdag hebben we de trein genomen naar Circular Quay waar de Ferry vertrekt naar het stadje Manly, halfuurtje van Sydney. Op de Ferry heb je een prachtig zicht op Sydney, je passeert de opera, ziet de harbour bridge. En in het terugkeren (wanneer het donker is) heb je een super uitzicht op Sydney, prachtige skyline!

Donderdag, de dag dat het 40graden was met een (te) warme westenwind, zijn we meer noordwaarts vertrokken, richting Newcastle. Onderweg zijn we in Gosford gestopt voor een lekkere verfrissing in de zee. Hebben daar een leuke en chille dag gehad, veel gespeeld in de zee :). Doordat het zo leuk en aangenaam was (zeer weinig volk, hadden een stuk strand/zee waar niemand anders was, zaaalig) zijn we helaas het uur uit het oog verloren, waardoor het al gauw donker was terwijl we nog geen camping hadden gevonden.. Rond 23uur eindelijk een rest area gevonden, in de buurt van Newcastle, uitgeput in ons tentje gekropen. Was een goeie les:), nu weten we dat we onze camping best op voorhand moeten uitzoeken (via onze campinggids) en op tijd moeten vertrekken zodat we niet in de donker toekomen en nog alles moeten klaarmaken enzo...

Bekijk zeker de foto's, want die zeggen zoooooooveel meer dan onze beschrijvingen :)

Zeker niet vergeten :
-we hebben niet overal WiFi of internet, dus dagelijkse update van de blog is niet mogelijk
-Charlotte haar simkaart werkt niet en is enkel bereikbaar via :
mail, Australisch nummer, Facebook, skype en de whatsapp van Adri (0478593459)
-Australisch nummer : +61481286177
-no worries mate

Onze tour ziet er momenteel zo uit :
Sydney > richting noorden naar Cairnes langs de oost-kust (oktober-december) dit blijft gelijk aan het oorspronkelijk plan

Daarna hebben we twee opties :
1. Cairnes > Nieuw Zeeland en dan naar het zuiden (Melbourne en omstreken, en Tasmania)
OF
2. Cairnes > zuiden (melbourne, tasmania) Dan nieuw zeeland.

Daarna is het verder trekken naar Adelaide en omstreken, om zo via Alice Springs naar het westen te gaan.

Dit zal vooral afhangen van het weer, tijdstip en de tips die we van anderen (mensen die je onderweg tegenkomt) krijgen over wat we zeker moeten doen!
...

Kusjes
Charliano

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa:
    11 oktober 2013
    Chiquen bak. Genaamd naar Jack uit "Thuis" ?
    Veel plezier xxx
  2. Papa:
    11 oktober 2013
    Tof van nog eens iets te horen van jullie. Een weekje geduld is lang... maar ons geduld is nu beloond. Mooie beschrijving en mooie foto's! Leuk! Genieten jullie maar verder met volle teugen... en tot de volgende blog.
    Dikke kus voor alle twee X
  3. Moeke:
    12 oktober 2013
    na onze administratieve-voor mij- nachtelijke chatcontacten :), nu wat meer tijd om eens op het gemak de blog met tekst en foto's een paar keer na elkaar te bekijken...super! mooie foto's van Utzon's operagebouw. 't Ziet er daar allemaal ontspannend uit. Veeeel groetjes en dikke zoen. Oma en opa volgen ook.
  4. Vetje:
    13 oktober 2013
    Ik ben aant twijfelen om te stoppen met uw blog te lezen want de kans zit erin dat ik naar daar vertrek anders :D
    Een korte beschrijving van België: Er is een fysicanerd die de Nobelprijs gewonnen heeft,we gaan naar het WK in Brazilië (we = voetballerkes) en we hebben de Ironman Hawaï gewonnen! Hoe komt het dat ik dit allemaal weet? Aangezien het hier zo prachtig bewolkt, grijs en nat is heb ik veel tijd om op de computer te zitten!

<3 Vetje
  5. Mamsie:
    13 oktober 2013
    Terwijl het hier volop herfst is, grijs, nat en veel wind, ... en we het binnen gezellig maken met sfeerlichtjes, kan ik het niet nalaten om meerdere keren per dag naar jullie fotootjes te kijken en mee te genieten van al dat mooie... gelukzakjes! groetjes en zoentjes
  6. Mimi:
    15 oktober 2013
    prachtige foto's!!! blij dat we vlug nieuws gekregen hebben.
    geniet verder van het mooie australiè, dikke zoen
  7. Jeannine:
    17 oktober 2013
    heel mooi verhaal en zeker heel mooie foto's , toch altijd heel bijzonder om zo te weten waar jullie zijn dikke zoen oma